Ongelman ratkaisu riippuu siitä, mitä laitetta käytät (tietokone, puhelin, tabletti) ja käytätkö Teamsia selaimen vai sovelluksen/appin kautta.
Jos käytät Teamsia selaimen kautta, käytä selaimena Chrome tai Edge. HUOM! Internet Explorer (IE), Firefox ja Safari eivät tue kaikkia Teams toimintoja, kuten ääntä, Teams-puheluita ja kokouksia!
Selainten yhteensopivuudesta voit lukea suoraan Microsoftin tukisivustolta.
Alle on koottu erilaisia yhdistelmiä, joista toivottavasti löydät omasi ongelman ratkaisuun.
Tietokoneelle asennetulla Teams-sovelluksella - ennen kokoukseen liittymistä
Olet asentanut koneellesi Teams-sovelluksen ja kirjautunut edu.hyria.fi -tunnuksella.
Ennen kuin liityt kokoukseen, varmista ääniaseukset:
- Valitse Tietokoneen ääni.
- Varmista, että mikrofoni on päällä.
- Avaa laitteen asetukset, jos äänilaite on väärä.


1. Napsauta äänilaitteet kohdassa alasvetovalikko auki.
2. Valitse listalta omien kuulokkeiden merkki.
HUOM! Tässä ohjeessa kuulokkeet ovat todennäköisesti eri merkkiset kuin sinun omat kuulokkeesi.


3. Huomaat, kuinka kaiuttimen ja mikrofonin asetukset ovat muuttuneet.
Nyt sinun tulisi kuulla kokouksen äänet JA myös sinut kuullaan.
Lopuksi sulje asetukset-ikkuna oikeasta yläkulmasta.
Tietokoneelle asennetulla Teams-sovelluksella - kokoukseen liittymisen jälkeen (ei kuulokkeita)
On tilanne, että sinulla ei ole kuulokkeita, vaan käytät tietokoneen kaiutinta.
-
Olet jo liittynyt kokoukseen ja huomaat, ettet kuule esitystä.
-
Työkalurivillä on kaiuttimen ikonin vieressä ruksi.
⇒Kaiuttimesi on pois käytöstä.

1. Napauta työkalurivillä olevaa kolmea pistettä.


2. Valitse listalta Laiteasetukset.

3. Tarkista, onko kaiuttimesi kuva yliviivattu.
Kun viet hiiren kaiuttimen ikonin päälle , tuleeko teksti: Kaiutin ei ole käytössä.
4. Paina kaiuttimen ikonia kerran.
-
Kaiuttimen ikonista häviää yliviivaus
-
yläpalkkiin ilmestyy mikrofonin ikoni (joka todennäköisesti on yliviivattu)
-
ja saat ilmoituksen: Saapuvan kokouksen ääni on nyt käytössä.

5. Sulje laiteasetukset ruksista.


Tietokoneen selaimella O365:n kautta
Olet kirjautunut edu.hyria.fi -tunnuksellasi Office365:een.
Valinnut Teamsin.
Ennen kuin liityt kokoukseen, varmista:
- Olet antanut selaimelle luvan käyttää mikrofonia ja kameraa.
- Tarkistanut äänilaitteet.
- Varmista, että mikrofoni on päällä.
HUOM!
Toistaiseksi äänet eivät toimi Firefox, Safari ja Internet Explorer (IE) -selaimilla.
Käytä Chrome tai Edge -selainta.
1. Anna selaimelle lupa käyttää mikrofonia ja kameraa.


2. Mikäli rattaan vieressä ei ole sinun kuulokkeesi, napauta ratasta. Pääset laiteasetuksiin muuttamaan asetuksia.

3. Laiteasetuksista napauta äänilaitteesta alasvetovalikko auki ja valitse omat kuulokkeesi.
Lopuksi sulje asetukset rastista.

Puhelimella Teams-sovelluksella
Olet ladannut puhelimeesi Teams-sovelluksen Play-kaupasta tai App-storesta.
Kirjautunut edu.hyria.fi -tunnuksillasi.
Ennen kuin liityt kokoukseen, varmista:
- Olet antanut Teamsille luvan käyttää mikrofonia ja kameraa puhelimen asetuksista.
- Tarkistanut äänilaitteet.
- Varmista, että mikrofoni on päällä.

1. Tarkista puhelimesi asetuksista sovellusten kautta, että Teamsilla on oikeus käyttää kameraa ja mikrofonia.
Tutki puhelimesi asetuksia. Puhelimesta ja mallista riippuen, sovellusten asetukset voivat olla eri paikoissa.

2. Ennen liittymistä kokoukseen, tarkista mitä äänilaitetta puhelin käyttää.
Jos käytät kuulokkeita, niiden pitäisi näkyä Laite-kohdassa.
Mikäli ei näy, napauta Laite-kuvaketta ja valitse omat kuulokkeesi.
HUOM! Käyttäessäsi langattomia kuulokkeita, varmista että ne ovat yhdistyneet puhelimeesi, ennen kuin liityt kokoukseen.

3. Varmista, että mikrofoni on päällä.
Voit liittyä kokoukseen Liity nyt -painikkeesta.