Laatutyö oppilaitoksessa

Hyrian toimintaa kehitetään jatkuvan parantamisen periaatteita noudattaen. Tavoitteina ovat mm. laadukas koulutus ja koulutuksen tukipalvelut. Pyrimme vähentämään koulutuksen keskeyttämisiä ja tavoittelemme koulutuksen entistä parempaa vaikuttavuutta (mm. työllistyminen, jatko-opintoihin hakeutuminen). Koulutuksissa huomioidaan laatu-, ympäristö- sekä työterveys- ja työturvallisuusasiat kuhunkin alaan soveltuvalla tavalla.

Hyrian laadunhallintajärjestelmä perustuu kattavaan toimintajärjestelmään, joka määrittelee Hyrian yhteiset pelisäännöt, toimintatavat ja prosessit. Hyria on menestynyt ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailuissa. Hyria palkittiin kunniamaininnalla laatupalkintokilpailussa 2014 teemalla keskeyttämisen vähentäminen. Vuonna 2016 Hyria sijoittui seitsemän parhaan joukkoon teemalla asiakaslähtöisyys ja osaamisperusteisuus.

Hyriassa laadunhallintaan liittyvistä asioista vastaavat rehtori Ari Orelma ja laatukoordinaattori Juulia Juslin. Hyrian laadunhallinnan HYTTI-työryhmä kokoontuu säännöllisesti. Lisätietoja löydät Laatutyö Hyriassa -sivulta.

Opiskelijapalaute

Jos huomaat

  • koulutukseen liittyviä kehityskohteita
  • kehittämistä kaipaavia muita asioita
  • mahdollisen vaara- tai vahinkotilanteen tai sen uhan

tai saat muuten hyviä ideoita, ilmoitathan niistä esimerkiksi ryhmänohjaajallesi. Voit antaa palautetta myös kotisivuillamme Palaute-sivulla >>

Opetuksen laatua seurataan ja kehitetään mm. opiskelijapalautteen avulla. Opiskelijoita pyydetään säännöllisin väliajoin vastaamaan palautekyselyihin, jotka toteutetaan pääsääntöisesti tietokoneella.

Kyselyiden tuloksia käsitellään koulutuksittain ja osastoittain. Yhteenvedot käsitellään myös laadunhallinnan HYTTI-työryhmässä sekä Hyrian johtoryhmässä. Palautteet ovat tärkeä osa opetuksen laadun parantamista.